söndag 1 mars 2009

Framme!

Jag är nu framme i Köln och installerad i lägenheten. Vägen mellan Hamburg och Köln heter A1 (A står för Autobahn) och är 42 mil lång. Autobahn - då tänker ni fri fart, eller hur? Så var det, fast bara på förhållandevis korta sträckor, bl.a. på grund av en massa vägarbeten där hastigheten på ganska långa sträckor var nersatt till 80 km/h. Detta gjorde att det tog mig 4,5 timme att köra de 42 milen och då stannade jag bara två korta femminutare för att sträcka på benen. Nåväl, jag kom dit jag skulle och hade inte bråttom. Den möblerade lägenheten jag hyr är en fin tvåa på ca 50 kvadrat som ligger i ett lugnt område, trots att det är nära en motorväg. Hyresvärden är trevlig och hjälpsam, till exempel fungerade inte TV:n som den skulle och förhoppningsvis har han löst detta problem tills i morgon. Bilder kommer komma så snart jag orkar med det, nu ska jag bädda och duscha och sedan sova, jag är ganska trött för närvarande.

Bis nächsten Mal!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad trevligt med den här bloggen, skönt att den långa resan gick bra och att du är framme. Låter som om du har ett spännande halvår framför dig =) Lycka till! Kram från Josefin L

    SvaraRadera