söndag 17 maj 2009

Tiden som gått + galet

Sedan senaste uppdateringen har jag bl.a. hunnit med att vara hemma och åka med spexet på turné till Fagersta. Turnén var rolig och det var mycket trevligt att träffa alla spexarna igen. Jag har verkligen saknat dem när jag har varit här. Turnén avslutades med fest på spexlokalen i Linköping och jag fick t.o.m. lite uppvaktning på min födelsedag, som var i torsdags. Uppvaktningen värmde mycket, tack alla!

Som sagt, i torsdags fyllde jag år och födelsedagen spenderades på jobbet. Efter jobbet gick jag och några kollegor till en restaurang vid Rhen och åt gott och drack öl/vin. Tyvärr började det regna på kvällen så vi kunde inte sitta ute.

Som 30-årspresent till mig själv ska jag göra en ganska galen grej. Jag ska åka till Dubai. Över dagen. Jadå, ni läste rätt, över dagen. Jag åker lördag kväll via München och landar tidigt söndag morgon (typ 05:30). Söndagen ska jag spendera i Dubai för att sedan åka tillbaka till Frankfurt kl 01:30 måndag morgon, landar i Frankfurt kl 06:00. Jag fick ett sådant bra erbjudande på billiga biljetter från Lufthansa att jag inte kunde motstå. €400 tur och retur! Och eftersom jag stannar över dagen behövs ju inget hotell heller, så själva resan blir ganska billig.

I helgen har jag bara tagit det lugnt, eftersom jag behöver ladda för ett ganska hektiskt reseprogram framöver. Vad sägs om:
To 21 maj: Frankfurt-Arlanda, hem över helgen och sedan jobb i Stockholm på måndag.
Må 25 maj: Arlanda-Düsseldorf
Lör 30 maj: Köln-München-Dubai (se ovan)
Må 1 juni: Dubai-Frankfurt
Ons 3 juni: Köln-München-Norrköping, hem för jobb i Stockholm på torsdagen och studentfirande i Örebro på fredagen
Sön 7 juni: Norrköping-München-Köln
Mån 8 juni: Düsseldorf-Oslo-Bodø, ska hålla endagskurs i Bodø på tisdagen
Tis 9 juni: Bodø-Oslo, fanns inga hotellrum i Bodø mellan tisdag och onsdag så jag får övernatta i Oslo istället.
Ons 10 juni: Oslo-Berlin-Köln.

Anledningen till att jag inte åker direkt från Sverige till Bodø är att Norgeresan bestämdes efter att min Sverigeresa var bokad och klar.

2 kommentarer:

  1. Ett stort grattis om än något sent sånt från oss! Men hinner du verkligen med att jobba iom allt detta resande? :) Jag själv skulle nog aldrig lyckas få ihop allt det där! Häftigt med Dubai! //annica

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterkskott med 30-årsdagen. Jag tänker fortfarrande på dig som 25, så här har du stannat i åldrandet. :-) Hoppas du får en fin dag i Dubai. Ser fram mot att träffa dig när du är i Sverige i juni!
    //Malin

    SvaraRadera